Träning och ny sadel!

Äntligen har vi hittat rätt! Med en bredare bom och ett får under sadeln blev den Bates Innova som jag lånat på prov perfekt. Den är liiiite lång på C och liiiite stor i sätet för mig, men det får jag leva med. Den bogfrihet han uppvisade på träningen i lördags talar sitt tydliga språk :) Ni skulle ha sett galopparbetet, mumma! Vid ett par tillfällen i traven syndes det extra tydligt också. C blev supertaggad och på, jag för långsam och oföljsam så det blev en lite för hård och lång halvhalt vilket resulterade i framhovar som syndes framför bogarna. Det ni, det kallas rörlighet. Men jag känner att vi kommer behöva ett par veckor vänjning vid sadeln, för den är inte lik nån annan jag suttit i. Jag blir stark och direkt i min hjälpgivning från sätet och måste lära mig att bli finare och snabbare. Nu fastnar jag kvar i hjälpen lite och C undar varför i hela friden jag klämmer fast honom i en tvångströja?? Så, ja. Lite jobb där så blir det bra.
 
Fick lite film på köpet i lördags, från det första travjobbet. Det syns tydligt i början hur spänt och knöligt det kan bli ibland. Lägg till en mycket busig C som gärna vill visa sig frän och överreagerar på pisken ;) Ja, det kan vara så ibland. Men på slutet tycker jag att vi börjar på att hitta rätt läge. I mina ögon ser det trevligt ut! 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0