Ledighet

När dunderkylan nu kommit tycker jag att hästen kan få lite välförtjänta dagar ledigt! Men nu blev det lite varmare igen.. Vila blir det ändå nu, tre dagar :) Jag ska hitta på saker som att åka pulka, promenera, umgås och bara må gott! C jobbar på späcklagret och blir ivräkt mat i mängder. Alla har vi olika prioriteringar i livet ;)
 
Så, det finns inte så mycket att skriva här just nu. Rider igen på måndag. 
 
 
Lina Petersson
2014-02-03 @ 10:58:27

Hej!
Googlade runt lite på min häst och hittade er ! Tror din Cavelerist och min Casander gick tillsammans i parkörning(enligt tidigare ägare i Holland) och importerades samtidigt !
http://youtu.be/z53PX6nLTTE
http://youtu.be/MN_9H0ETem4
http://acej.blogg.se/2011/october/saljes-1.html
Vad tror du? :) är det din Cavelerist? :)

Svar: Hej! Men åh så kul! Visst är det mitt hjärta! Vad vet du om dom? Jag har ingen info alls nästan, hoppas du har :)
cavelerist.blogg.se

Lina Petersson
2014-02-03 @ 14:03:48

Vet inte särskilt mycket jag heller tyvärr! Det enda jag vet om Muppen, som casander kallas haha, är att han ska ha varit körd i par i Holland antagligen med din häst då! Jag hade nog inte velat sitta i vagn bakom Muppen dock :P
Läste lite på din blogg och de verkar ha samma psyke och är rätt lika gångartsmässigt :)

Svar: Okej, synd. Vart köpte du honom från? Dom som du länkade till? Vet du vem som importerade dom? Vad är det för stam på din?
Kul att du känner igen dig, det är ju ganska typiskt tp att vara lite annorlunda ;) Jag är supernöjd med C. vad har du din till?
cavelerist.blogg.se

Lina Petersson.
2014-02-04 @ 10:14:34

Köpte honom i uppgränna och de ska ha varit dem som importerade dem. När jag var och provred så pratade de om att de hade haft en till som var väldigt lik Muppen fast den andra hade en vitfläck på magen. Muppen är e.Sander och u.Uliena. Vad har din för stam? De är så himla lika färgmässigt och har samma uppsyn så trodde de var syskon när jag såg bilden först :) jag kan inte så mycket om rasen men tror det är dags att läsa på lite ! Han är tänkt som dressyrhäst men ligger efter några år i utbildningen. Som det verkade på tjejen som visade honom på provridningen så hade han väl blivit inriden när han kom till Sverige i slutet på 2011 och då var han väl 4 år och sen hade de inte riktigt haft tid och så hade han fått gå på lösdrift. Så när jag provred honom i juni 2012 så hade de precis börjat rida honom igen. Trillade av honom kort efter jag köpt honom och fick bäckenfrakturer så fick inte rida på 6 månader och då stod han några månader tills jag kunde gå igen och då började jag tömköra honom och sen lämnade jag iväg honom till eamon hickey för att göra om inridningen på nytt då han kändes väldigt osäker och nervös i ridningen och jag tyckte det var för stor risk att göra det själv pga av min skada. Så i augusti förra året kunde eamon ta emot honom, han var där i 5 veckor och sen dess har ridningen funkat jättebra och han har varit en helt annan häst :)

Svar: Aha. Min är e. Patijn u. Valerose. Ja, det kan vara lite fart i dom. Min C är likadan. Det är ofta man har hjärtat i halsgropen ;) Men i övrigt helt underbara hästar. Vart bor ni? Hur kom det sig att du köpte just denna häst? Vad tilltalade dig? Jag föll för personligheten, mekaniken och explosiviteten. Har tänkt att komma en bra bit i ridningen med min, är hoppfull att vi iaf når svår klass. (om nu allt går bra)
cavelerist.blogg.se

Lina
2014-02-04 @ 12:50:15

Okej ! Vi bor en bit utanför Växjö i Småland ! Vart håller ni till ? Du köpte inte C av de i uppgränna då? Jag föll också för personligheten och att han hade bra förutsättningar gångartsmässigt ! Sen kändes det bara som det var menat att det skulle vara vi :) har varit mycket blod, svett och tårar men kunde inte köpt en bättre häst :) har lärt mig väldigt mycket ! Det är nog inga problem att nå de klasserna med tiden för er :)

Svar: Vi bor i Sundsvall. Nej, hon jag köpte honom av hade köpt en häst där som inte gick att sko bak så hon fick Cavelerist och en annan häst i byte. Hon bor här uppe den tjejen. Tack, jag hoppas du har rätt :)
cavelerist.blogg.se




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0