Massagen i onsdags

Såklart försvann allt jag hade skrivit för blogg.se kan vara den sämsta appen i världshistorien! Men aja, here we go again…

C fick massage av Jossan i onsdags. Det var honom väl förtjänt då han jobbat på så himla bra! Han hade inga större tokigheter i kroppen, men lite småfix blev det för att hålla honom tipptopp. Som vanligt är fokus för honom länd och bakdel. Jobbade lite med rörligheten, som visade sig vara riktigt bra, i korset. Där blir han ofta lite överansträngd och vi fick övningar för att kunna hålla det i schack själv mellan behandlingarna. Något mindre kul är att J frågade hur sadeln låg. Jag svarade att jag redan börjat leta efter en ny men inte hitta något toppen. Hon svarar att ”ja, jag ser att den är för trång”. Skoj va? Vi köpte den I SOMMAR. Då var den för vid, idag för trång. Baksidan av att bygga häst… Så nu är jakten igång igen.

Kriterier denna gång är 17” (17.5 blir faktiskt för stor för mig, och för lång på C), vid bom (jaa, så pass vid att den är liiiite för vid). Långa lår ska få plats utan att jag hamnar fel i sadeln. Massor och åter massor av manke på både höjd o bredd måste få plats. Rak passform då min häst är stand in-modell för byggmaxs planksortiment. Gärna rundbossor om den är rak i anläggningen för att om den släpper från ryggen i tid får länden mindre belastning. 

På återseende!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0