Kvalitetstid med den bästa

Igår kom jag ifrån jobbet redan vid lunch så jag kunde rida innan mörkret föll över oss. Underbart! Först tog vi en vända på grusvägen och joggade lite och tränade lite teknik i halvsteg. Det rär ju så kul sa C och busade lite. Gokillen! Sedan skrittade vi iväg genom skogen en bra bit, bara för att vi hade tid. Det finns inget bättre sätt att koppla av och få ny energi som när man åker till stallet. Det slår allt, alla kategorier.
 
I vart fall så tog ändå energin slut till kvällskvisten. Jag var helt slut som artist redan vid 20 och trodde att jag skulle somna ståendes mitt uppi tvättvikningen- det gjorde jag inte. Har ännu inte fått nån ny boost energi och att hästen ska få massage av Jossan idag kunde inte passa bättre. Lyx är vad den röda är värd. Såg att han fått trivselprickar på kroppen också. Det känns bra. Tror inte att han lider av att gå själv, han ser så nöjd ut och är lugn i hanteringen. Rund o go är han också eftersom jag kan vräka i honom hö efter bästa förmåga. Vi får göra det bästa av situationen helt enkelt. 
 
I morgon vet jag inte vad vi ska hitta på.. Skulle ha vart iväg till ridhuset igen också. Men på fredag måste jag jobba heldag vilket betyder att jag inte kan komma iväg då, som jag brukar. Kanske får vi ta det en annan kväll, när det inte är full rulle med lektioner. 
 
En liten bild från gårdagen :) Blank o fin kille!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0