Träningsläget

Jag måste bara få skryta om den lilla röda. Det är så otroligt skönt att det finns några situationer som är riktigt enkla med min häst. Det är inte alltid vardagen med C är just "enkel".. Men att jag kan lasta på själv och åka iväg till ridhuset, utan att behöva hjälp. Det är ovärdeligt! Från att ha haft en häst som varit livrädd för transporten till en ny, som verkar trivas utmärkt i lådan, förstår ni hur skönt det är? Lomu var allt annat än lätt att lasta... OM han gick in, så var han inte rolig att hantera där inne. (dock underbar att köra). C traskar rakt in, väntar och är nöjd. Dock lite tjaffsig om höet tar slut :)
 
Så i lördags åkte jag med prinsen till ridhuset ensam. Där var det full aktivitet och ännu en gång var det bokat utan att det lagts in på ridhusschemat. JAG BLIR TOKIG. HUR SVÅRT SKA DET VARA ATT LÄGGA IN SÅNT? Men iaf så fick vi rida på ca 20x30 bana. Det gick an det med. Samma jobb som förut med tempoväxlingar, övergångar, sidvärts osv. La in lite öppna o tagen bakdel också. Superfina jobb i tempoväxlingarna i trav! Han gillar ju att få korta upp sig och trampa på lite, men det är precis lika viktigt att han lyssnar framåt och tar i där med. Så där har vi jobb att göra :)
 
Idag ska jag prova en Bates Isabell Werth. Kanske kan det vara nått? Håll en tumme!
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0