Skoj!

I förrgår red vi bort till gräsbanan för att jobba lite. Dagen innan var vi ute och klättrade i skogen så han var lite på tårna. Började med att jogga runt med ett stadigt stöd på bettet med aktiv rygg och låg nacke. Det gick toppen! Fortsatte med att rida lite sidvärts och övergångar med samma långa låga form och ett lagomt friskt tempo. Sedan satt jag mig  ner och jobbade på läxan, dvs små förhållningar hela tiden. Jag märker en enorm skillnad på när jag rider så, han slappnar av så fint, kliver på ordentligt framåt och kommer upp sig riktigt bra. Med den känslan fortsatte vi och rida tempoväxlingar i trav. Ojoj vilken fin samlad trav! Han liksom bara gungar på och frambenen syns framför hans bog :) Fräsigt! Ja, jag har sagt det en gång och jag säger det igen, trava- det kan min häst! 
 
Han känns så otroligt fin nu och jag bara njuter! Efter passet var han, liksom förra träningen, full med blod i musklerna över bogarna, upp på halsen och bakom sadeln. Haha, ja det syns att han jobbat på bra!
 
 
Titta vilket marsvin! Hahahaha! Det är bara en tidsfråga innan han ser ut såhär igen så i helgen ryker pälsen! 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0