Galoppjobb och stelfrusna fötter

Jaha, då var det dags att ständigt frysa om fötterna... Red bort till gräsbanan igår och det var frost på backen kl 18!! Riktigt kallt var det faktiskt och när jag red hemöver kände jag en tydlig skillnad i lufttemp för vid stallet var det mycket varmare. I alla fall så jobbade vi lite galopp, och C var lite spooky. Han hörde nått i skogen, men det hade stallkompisens häst också gjort så det fanns säkert en sabeltandad tiger lurandes i en buske.. Men vi fick till bra jobb, ställde höger, rak, vänster, rak osv. För att få honom med lösgjord och framme på bettet. 
 
Till veckan blir det en helklippning, nu har jag bestämt mig. Och då far tjockpyjamasen på C. Det blir bra det! Det märks att han fäller nu för han är sååå känslig i skinnet. 
 
 
Lite bilder från tävlingen på Näset 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0